ON TOUR MAIN PAGE

ORKNEY 2008

100PROOF.BE

 

VRIJDAG 30 MEI 2008
Deel 1 / 3

VRIJDAG Deel 2/3

 

 

 

06.45u: De voorzitter heeft zijn garage weer graag omgebouwd tot vertrekhal voor onze clubreis. De partners leveren onze leden over aan hun nieuwe slaappartners voor de volgende 6 nachten. De drukte die er heerst ten huize van de voorzitter... de buren kijken hier sinds de dag van inschrijving voor deze clubreis niet meer van op. 
Koffers worden nog een laatste keer gewogen en de survivalpaketten worden uitgedeeld (zie onder). 

We zijn er allemaal klaar voor, al een geruime tijd zelfs! 

 

foto: Werner

 

 

Inhoud survival pakket: 1 officieel tourglas "ORKNEY 2008", 1 beschermbeker voor dit tourglas, wat in normale omstandigheden voldoende bescherming zou moeten bieden. En ook nog  2 paar oordoppen om de overnachtingen op de twin-rooms vlotter te laten verlopen.

 

 

 

Het lijkt of het voor de achterblijvers emotioneel zwaarder is dan voor de reizigers, maar dit is natuurlijk maar schijn. En wijle weg naar Brussel-Zuid. De gebruikelijke file tot in Brussel is natuurlijk mee ingecalculeerd. 
We hebben de nieuwe luchthaventerminal en al zijn faciliteiten gevonden, daar ten zuiden van Brussel.

Het self-inchecken gebeurt achteraf bekeken toch vlotjes. 

Lidnr.24 besluit naar een voorbeeld van een oud Joodse traditie zijn tourglas te breken, al dan niet bewust. 
Dit gebroken glas zal symbool staan voor geluk en zal er ook voor zorgen dat deze clubreis gevrijwaard blijft van enige tegenslagen. 

Woordvoerder schenkt 'zijn' gegraveerd tourglas aan het treurende lid, en iedereen is weer blij.

foto: Wim

 

 

foto: Werner

foto: Dirk

 

 

Ook in de nieuwe terminal vertrekken de vluchten op tijd en zo (be)landen we 80 minuutjes en 1 koffie later op de tarmac van Prestwick International Airport.  Dit is trouwens de enigste plek in héél Groot-Brittanië waar 'den Elvis' ooit voet aan grond zette. In 1960 maakte namelijk een cargotransport van het Amerikaanse leger een tussenlanding om te tanken met 'The King' aan boord.
Hij heeft hier nooit de 'building' verlaten, maar zijn aanwezigheid op 3 maart 1960 doen ze ons hier niet vergeten.

Maar hier willen wij ons emotioneel niet mee bezighouden. 

Eenmaal in Prestwick geland begint het reisschema te lopen.
De 2 busjes dienen namelijk afgehaald te worden. Busjes die ons vrij en mobiel zullen maken gedurende onze reisperiode. 
Jaco en Werner zullen het roer in handen nemen om het ledentransport te doen slagen. 

foto: Gilbert

 

 

Geen discussie mogelijk wie deze clubreis het mooiste van de 2 gehuurde busjes mag besturen. De twee identieke VW-busjes zijn weer dik in orde.

In zo'n busje heeft ieder een verantwoordelijke taak op zich genomen. Zo heeft een busje naast zijn vereiste chauffeur ook nog een cargo-master, een assistent cargo-master, een afronder, een parkeerbegeleider, een ruitenschoonmaker en een kaartlezer. 

Deze taakverdeling is essentieel voor het goede verloop van de reis.

foto: Wim

 

 

De wegen in Glasgow worden niet gevrijwaard van obstakels waardoor de voorziene picnick in Luss, aan de oevers van Loch Lomond, wordt vervroegd naar een parking langs de Glasgowse wegen. 

Om deze parking voor ons toch nog aantrekkelijk te maken, is de brandweer druk in de weer om een antieke Rolls Royce nog na te blussen, die op zijn beurt waarschijnlijk op weg was om ergens ten lande een huwelijk op te vrolijken. 

Leuk voor ons, de toevallige ramptoeristen. 

foto: Wim

 

 

VRIJDAG Deel 2/3